mandag den 6. april 2015

Nyt samarbejde med Pure Power



Jeg har indgået et nyt samarbejde med pure power. Jeg igennem de sidste par år brugt deres energi produkter i forbindelse med træning og konkurrencer. Så jeg er rigtig glad for, at pure power har valgt at støtte mig.
Jeg har tidligere primært brugt deres energidrik Carbo Race Elektrolyt med stor succes. Både til Spartathlon og Grenaa 24 timer har det fungeret perfekt. Det vigtigste for mig er, at man har et produkt, man kan blive ved med at indtage i mange timer uden at få problemer med maven. Specielt til Spartathlon bestod Pure Power denne test til fulde med kontinuerligt energiindtag i 34 timer. Til mine lange løbe supplerer jeg mit energiindtag med med så meget rigtig mad som muligt. Det kan være pasta, frugt, nødder,  brød osv.

Mit energiindtag til Spartatlon pr 6 timer
  • 1 liter væske pr time 1,2,3,4,5,,6
  • 40 gram Pure Power Electrolyt pr time 1,2,3,4,5,6 (151 kcal) ialt 906 kcal
  • 1 Pure Power gel hver anden time 2,4,6 (100 kcal) i alt 300 kcal
  • 2 daddel rumkugler hver anden time 1,3,5 (100 kcal) i alt 300 kcal
  • Fast føde en bolle m. skinke og ost eller lign. Hver 3. time 3,6 (170 kcal) i alt 340 kcal
  • Snacks 50 g peanuts 50 g rosiner fordelt over 6 timer (450 kcal) i alt 450 kcal
  • 100 gram frugt hver 3. time 1,5 og 4,5 (85 kcal)i alt 170 kcal
  • 2 salt tabletter hver 4. time 4,8,12,16,20,24,28,32
Total kcal. for 6 timer 2466 kcal. pr. time 411 kcal. det resterende energibehov kommer fra kroppens fedtdepoter. Denne plan fungerede perfekt for mig, men det er er ikke sikkert det den gør det for for andre. Jeg tror, man er nødtil at prøve sig frem under træning og konkurrence for at finde det der virker for en selv.


Som noget nyt er jeg begyndt at bruge deres recovery drik Recovery Frutti efter mine lange pas, Det er en nem måde at sikre at man får den rigtige energisammensætning efter sin træning. På den måde sikrer jeg mig, at jeg får en så god og hurtig en restitution som muligt. hvilket jo er enormt vigtigt når det næste lange tæningspas ligger lige om hjørnet.
 Jeg håber det kan hjælpe mig når jeg skal løbe duultrarace 525 km på 6 dage i pinsen. Her bliver for alvor brug for hurtig restitution, hvis jeg skal nå hele vejen fra grænsen til skagen;-).

Du kan se flere produkter og deres fornuftige priser her





Ingen kommentarer:

Send en kommentar