søndag den 23. marts 2014

Næste mål for sæsonen 2014

Nu er transgrancanaria godt overstået så det er tid til at kigge frem mod mit næste mål. Det bliver min største udfordring til dato. Jeg har været så heldig, at få mulighed for at stille til start i spartathlon i Grækenland til efteråret. Et løb på 247 km som skal gennemføres på under 36 timer. Jeg ved, at der er rigtig mange, som gerne vil stille til start i dette løb. Så det forpligter, når man bliver en af dem som får muligheden for at gennemføre.

Jeg er stille roligt ved at komme igang med træningen igen. I denne uge er det blevet til 90 km løb og 2 timers styrketræning. Jeg vil prioritere styrketræningen rigtigt højt. Jeg tror på, det kan være en afgørende faktor, når jeg kommer ud på de sidste timer af et langt ultraløb. Derudover vil jeg ikke lave en helt masse om på min træning. Jeg tror ikke, at jeg kan træne mere, end jeg har gjort de sidste par år, men jeg føler at min tro på egne evner stiger år efter år. Hver gang man når et nyt mål, er det som om at man tror mere på at det er muligt at nå endnu længere næste gang. Der er ingen tvivl om at den mentale del har stor betydning for om man gennemfører et ultraløb.

Hen over sommeren vil jeg deltage i en række 6 timersløb som led i mine forberedelser. Selvom det er fristende at prøve et 24 timersløb igen i år, har jeg valgt at mit fokus fra nu af skal ligge på spartathlon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar